FOOD UNION GRUPA LATVIJĀ PĒRN AUGUSI TEJU PAR 5%; APGROZĪJUMS SASNIEDZIS 121,5 MILJONUS EIRO

Starptautiskā piena produktu un saldējuma ražošanas grupa Food Union, kuras uzņēmumi ir pārstāvēti astoņās Eiropas valstīs, 2018. gadā Latvijas tirgū ir uzrādījusi rezultātus ar uzviju. Kā rāda grupas auditētie dati, pērn piena un saldējuma segmentā koncerns Latvijā strādājis ar summāro apgrozījumu 121,5 miljonu eiro apmērā, kas ir par 4,8% vairāk nekā 2017. gadā. To veido konsolidētais uzņēmuma AS Rīgas piena kombināts un tās meitas sabiedrības AS Valmieras piens 2018. gada apgrozījums 88,7 miljonu eiro apmērā un SIA Rīgas piensaimnieks apgrozījums 32,8 miljonu eiro apmērā.

Pērn Latvijā diviem Food Union grupas uzņēmumiem – AS Rīgas piena kombināts un AS Valmieras piens – izdevās palielināt savus ieņēmumus, kāpinot eksportu, kas 2018.gadā sasniedza 16,4 miljonu eiro apmēru un ir teju par 37% vairāk nekā gadu iepriekš. SIA Rīgas piensaimnieks apgrozījums pērn samazinājās par 2%, kas ir saistīts ar izmaiņām pārdošanas klientu struktūrā.

Aizvadītajā gadā Food Union grupa Latvijā turpināja darbu pie jaunu produktu izstrādes un ieviešanas, tādējādi stiprinot savu ekspertīzi tirgus izpētē un veiksmīgu jaunu produktu izstrādē un ieviešanā. Tam par piemēru kalpo saņemtais patērētāju pētījumu uzņēmuma Nielsen apbalvojums Pols citronu saldējumam, kas pārtikas produktu kopvērtējumā kļuva par 2018. gada veiksmīgāko jauno produktu. Šobrīd esam sasnieguši līmeni, kad ar savu ekspertīzi saldējumu inovācijās dalāmies ar citiem Food Union grupas uzņēmumiem ārpus Latvijas, tādējādi inovācijām kļūstot par galveno grupas kompetences un attīstības virzītājspēku ne tikai Baltijā, bet arī Eiropas un Ķīnas tirgos,” stāsta Normunds Staņēvičs, Food Union grupas vadītājs Eiropā.

Starp 2018. gada Food Union inovācijām Latvijā minami raudzētie piena produkti “Lakto”, kuriem tika samazināts pievienotā cukura daudzums par 30%, padarot tos vēl veselīgākus un interesantākus plašākai auditorijai. Tāpat arī bērnu piena produktu zīmols “Rasēns” tika papildināts ar diviem jauniem jogurtiem, kas tāpat kā viss “Rasēns” produktu klāsts atbilst Ministru Kabineta noteiktajām normām bērnudārzu un skolu audzēkņiem. 2018. gada vasaras sezonai tika radīti 8 jauni saldējumi, kas papildināja zīmolu “Ekselence”, “Kārums”, “Pols” un “Tio” klāstu. Gada centrālās inovācijas bija Latvijas simtgades saldējums valsts karoga krāsās un “Rasēns” vegāniskie saldējumi.

Lai arī 2018. gada rezultātu ietekmēja ievērojamas izejvielu un materiālu cenu svārstības, atstājot negatīvu iespaidu uz izejvielas cenu Baltijā, Food Union izdevās sasniegt izvirzītos mērķus – investēt vairāk nekā 6,7 miljonu eiro jaunās ražošanas tehnoloģijās, ievērojami uzlabot ražošanas procesus un palielināt ražošanas efektivitāti, gadu noslēdzot ar būtiski labāku finanšu rezultātu nekā gadu iepriekš. Ražošanas tehnoloģiju modernizācija un centralizācija vienuviet, un procesu efektivizācija turpinās būt grupas prioritātes līdz ar Svaigo piena produktu izcilības centra izveidi, kuru plānots pabeigt līdz 2020.gada beigām,” papildina Artūrs Čirjevskis, Food Union grupas finanšu direktors Baltijā un NVS valstīs.

2018. gadu AS Rīgas piena kombināts un tās meitas sabiedrība AS Valmieras piens noslēdza ar 18 miljonu eiro bruto peļņu, kas ir par 23% vairāk nekā iepriekšējā periodā. AS Rīgas piena kombināts un AS Valmieras piens tīrā peļņa 2018.gadā bija 108,4 tūkstoši eiro. Savukārt SIA Rīgas piensaimnieks 2018.gadu noslēdza ar 10,1 miljonu eiro bruto peļņu, kas ir par 5% vairāk nekā iepriekšējā periodā. SIA Rīgas piensaimnieks tīrā peļņa bija 4,3 miljoni eiro.